Viva la Revolucion!

Alegerea mizelor – 2012, 2014

Stimabililor, avem o problemă legată de alegeri! Iar ea este legată de anii electorali 2012 și 2014. Dacă ne uităm cu atenție la timeline-ul politic legat de emergența unor noi formațiuni politice (Partidul Poporului, UNPR, miscarea Noua Republica, ACD, USL) ne putem întreba care este miza electorală a viitorului apropriat. Iar viitorul apropriat este unul foarte scurt, care începe cu sfârșitul acestui an și se încheie odată cu alegerile prezidențiale ale lui 2014.

alegeri

Este din ce în ce mai evident că amenințarea voalată a președintelui Traian Băsescu conform căreia că odată cu alegerile parlamentare din 2012 nu va numi un premier al unei formațiuni electorale (pro sau post electorale), ne referim aici strict la Uniunea Social Liberală, atât PNL cât și PSD au luat plasa vinei colective. Spunem asta în analiza mizei politice, atât comune cât și individuale, pentru anii mai sus menționați. Părerea noastră este că miza electorală nu rezidă de loc în alegerile parlamentare și formarea noului Guvern în anul 2012, ținta predilectă a președintelui jucător fiind miza prezidențială, pe cine lasă în locul domniei sale.

Întrucât alegerile parlamentare și prezidențiale sunt despărțite de un tampon pre-electoral (aproximativ 2 ani), înmânarea frâielor Guvernului unei formațiuni tip USL nu este decât un cal troian pentru cele două formațiuni componente în lipsa unei strategii coerente de lucru electoral.

Este adevărat că PDL are o problemă gravă de imagine, iar intențiile de vot pentru democrat-liberali sunt la cel mai scăzut nivel pentru ei, luptele interne de conservare politică în prisma imunității oferite de calitatea de demnitar vor agrava și mai mult dezastrul electoral al lui 2012.

Este la fel de adevărat că și UDMR are o problemă și mai gravă prin apariția la butoanele unui nou partid, Partidul Popular Maghiar din Transilvania (PPMT), a lui Lazlo Tokes. Competiția dintre cele două partide va diviza electoratul maghiar iar câtul rămas va fi format din non-votanți, respectiv votanții cu alte partide.

Uniunea Națională pentru Progresul României, UNPR, este prin definiție un partid de umplutură, format strict din demnitari răzleți, tradători și cu nevoi de imunitate. Nu este de mirare că cel puțin în intențiile de vot, UNPR nu trece de 1.8%. Atâta timp cât UNPR se va cantona în umbra ideii de „partide la putere”, viitorul uniunii este incert.

În piața sociologică a sondării opiniei publice, Uniunea Social Liberală, USL, are un avantaj net în fața competitorilor săi, tradus prin frustrarea alegătorilor români față de performanța Guvernului Boc. Însă, deloc surprinzător este și rezulatul conform căruia daca ar candida separat, PSD și PNL, scorul adunat depășește scorul USL.

Partidul Consevator se confruntă cu o problemă gravă. Fără prezența oficială a lui Dan Voiculescu la butoanele partidului, retras din mize de imagine și pentru reîntinerirea partidului, PC se află în pragul intrării în istorie prin auto desființare.
Albă ca Zăpada, sau mai nou cunoscută sub numele de NouaRepublică, este prea minoră, deci virgină, pentru atributul de curvă alăturat politicii mioritice. Probabil că Sebastian Lăzăroiu, artizanul noii formațiuni, ar trebui să știe că brand-ul pe care se chinuie să îl promoveze nu va prinde așa ușor, cel puțin până în 2012. Este notoriu că BRAND-ul în sine reprezintă un ASSET doar în privat, la nivel de companie (Coca Cola, Pepsi, Ariel) – conform Whitwell (2005), Barwise et al (1989). Iar în ceea ce priveste longevitatea unui BRAND politic este strâns legată de mai multe criterii – nume, siglă, valori, tradiție, membri – criterii care nu par să se regăsească în NouaRepublică. Este practic imbosibil ca Albă ca Zăpada să-și întâlnească prințul în toamna lui 2012, atâta timp cât pe acest front USL conduce, cel putin momentan. Sau poate asta este intenția!

Revenim încet la mizele enunțate anterior.

2012 – post alegeri parlamentare
1. Președintele în exercițiu NU numește premierul desemnat de Uniunea Social Liberală. PDL se împiedică de buturga Boc iar scorul nu îi permite să-și impună un premier ceea ce reprezintă o bună gură de oxigen. NU se formează o coaliție pentru susținerea unui guvern cu suținere parlamentară majoritară sau minoritară. Se merge pe un premier technocrat, agreat de majoritate, în persoana lui George Maior. USL se destramă întrucât ciolanul e mai important decât principiile comune. Probabilitatea ca USL să rămână intactă este mică, deoarce membri USL sunt aleși pe liste comune și nu se vor mai „regăsi” în calitatea de opoziție. Căutarea de prezidențiabili pentru 2014 devine anevoioasă întrucât actualii lideri ai USL se vor ataca reciproc iar cel mai probabil partidele lor îi vor sancționa prin schimbarea din funcția de președinte. George Maior, Răzvan Ungureanu, Cristi Preda sau Sever Voinescu – Președinte din 2014.

2. Președintele în exercițiu NUMEȘTE premierul desemnat de Uniunea Social Liberală (în cazul în care face 50% + 1), în persoana lui Victor Ponta. PDL se împiedică de buturuga boc ca în scenariul numărul 1. Urmează acel tampon electoral amintit anterior între alegerile parlamentare și cele prezidențiale.
1 ianuarie 2013 – alegeri prezidențiale 2014 – Traian Băsescu își reia rolul de președinte jucător lovind discret, cu ajutorul serviciilor de inteligență, în membrii Guvernului (dosare de corupție, dosare de presă) și direct în noul guvern. Evident, imaginea Guvernului, repectiv încrederea populației se decimează, principiile USL-ului încep să se cutremure. Practic, USL se află în pragul auto-distrugerii, Ponta numește un nou cabinet prin scoaterea PNL de la guvernare – episodul 2007.
Traian Băsescu preia discurul electoral de reînnoire a întregii clase politice, își însusește miscarea Noua Republică în perioada pre-electorală a prezidențialelor și devine un artizan al unui nou sistem de valori. Pe fondul aspectelor economice grave care vor duce la concedieri, greve, mitting-uri de protest, corupție și dosare de presă, intimidări și șantaj politic, Băsescu forțează și reușește dizolvarea Parlamentului României înainte cu suficient timp de a avea alegeri parțiale parlamentare comasate cu cele prezidențiale, perioadă în care se va „naște” un nou lider politic, providențial, de tip locomotivă – cel mai probabil unul cules din rândurile mișcării Noii Republici (vezi exemple la scenariul nr. 1). În urma acestor alegeri, PSD și PNL vor fi decimate de dezgustul electoratului român.

3. USL se rupe controlat (cât mai repede!), de comun acord între PSD și PNL. Liderii celor două partide convin că separat pot avea un scor electoral suficient să le conserve un coeficient pentru o bună reprezentare în Parlament. Post-Electoral, cele două partide merg la consultări însă președintele refuză propunerea lor și merge pe mâna unui tehnocrat – George Maior. PSD și PNL își vor face propriul joc în Parlament susținându-și ideiile politice, râmânând în opoziție dar susținând guvernul tehnocrat. Liderii celor două partide se vor pregăti de confruntarea din 2014 prin identificare de prezidențiabili. Guvernul tampon între cele două confruntări va fi unul neutru care nu se va amesteca în luptele politice. Cel mai probabil Crin Antonescu iese victorios la sfârșitul lui 2014 și se va ține de cuvânt numind-ul pe Victor Ponta premier. Diferența între scenariul 1 și scenariul 3 este aceea că fiecare partid întră în Parlament cu propriul scor, proprii parlamentari, în niciun caz cu membri aleși pe liste comune.

Ca și concluzie, miza principală nu este deloc cea legată de alegerile parlamentare, viziunea politică finală și miza principală este cea pentru anul 2014. Este clar că individual, anul 2012 este important pentru fiecare partid politic. Comportamentul lor electoral în acest tampon politic este primordial. Struțo-Cămila NouaRepublică este născută și instrumentată politic de indivizi ale căror interese sunt deloc lăudabile. Setea de prezență permanentă la butoanele politicii îi impinge la organizarea de mișcări fascistoide fără substanță și nocive pentru politicul românesc pentru eventualele alegeri.

G.B.

Print This Post Print This Post
Previous Topic

Leave a Reply

NonElite

Cristian Diaconescu (UNPR)

Cristian Diaconescu (UNPR)

Cum ar fi o prăjitură diplomat dacă nu ar avea frişcă? Cam fadă, nu? Ei bine, cam acelaşi gust îmi lasă, de câte ori apare, cel mai constipat politician român, ilustrul „diplomat pe grad” (cum se autodefinea) Cristian Diaconescu, [Continuare]

Tudor Ciuhodaru

Tudor Ciuhodaru

Ce poate însemna pentru cineva (T. Ciuhodaru), membru în Legislativul României, ideea de reprezentativitate? Până la ce nivel poate cineva sa sfideze încrederea și răbdarea alegătorilor lui (mai ales când este vorba de un sistem electoral [Continuare]

Daniel Oajdea

Daniel Oajdea

Anul de grație 2011, an pre electoral. Vine 2012, an plin de campanii electorale. Acum, că toată lumea știe, vede, simte și miroase zoaia politică de pe umerii PDL-ului, nu este ceva nou. Însă aproprierea anului electoral dă drumul la [Continuare]

I-News

Băsescu a găsit mamele eroine ale lui Ioan Oltean

Băsescu a găsit mamele eroine ale lui Ioan Oltean

O declarație făcută de Traian Băsescu joi seară în emisiunea de la Digi24 a trecut neobservată, deși importanța este de-a dreptul istorică: președintele a anunțat că în momentul de față, românii sunt mai mulți decât pe vremea lui Ceaușescu. Nu, n-a spus-o direct, dar o operație de aritmetică banală ne conduce implacabil la această concluzie [Continuare]

NoiElite

Andrei Filip (dr.): Cataracta – peste 70% din oamenii sănătoși dezvoltă această afecțiune după vârsta de 65 de ani

Andrei Filip (dr.): Cataracta – peste 70% din oamenii sănătoși dezvoltă această afecțiune după vârsta de 65 de ani
Operația pentru reducerea dioptriilor cu laser, împreună cu tehnica PRK, oferă siguranță și satisfacție celor care doresc să scape de ochelari. Tratamentul laser este "o minune" a medicinei moderne, permițându-ne să facem lucruri [Continuare]

Florin Buicu (USL): “Am susținut SMURD-ul și pe Raed Arafat, am ieșit și în stradă în ianuarie 2012″

Florin Buicu (USL): “Am susținut SMURD-ul și pe Raed Arafat, am ieșit și în stradă în ianuarie 2012″
În primul rând, cine este omul Corneliu Florin Buicu? Sunt medic, cadru didactic universitar și candidez din partea USL pentru funcția de deputat al Colegiului Nr. 2 Tîrgu Mureș, reprezentând cartierele Tudor, Unirii, Cornișa și 22 [Continuare]

Iulian Crăciun (ARD) – ambasadorul românilor cu handicap

Iulian Crăciun (ARD) – ambasadorul românilor cu handicap
Candidatul Alianţei România Dreaptă pentru colegiul 8 Senat, Iulian Crăciun, a declarat cu prilejul lansării candidaţilor ARD pentru sectorul 4 al Capitalei, că va fi în Parlament ”ambasadorul” persoanelor cu handicap din [Continuare]

Diana Tusa (PNL): “Cateodata, si eu ma intreb ce caut in politica”

Diana Tusa (PNL): “Cateodata, si eu ma intreb ce caut in politica”
I: Ce cauta o femeie in politica romaneasca? Diana Tusa: De ce o femeie nu poate reusi in politica? E adevarat, lumea e plina de misogini si in partid si in afara lui, dar, si in politica, la fel ca in celelalte domenii, trebuie sa lupti. Ceea ce am [Continuare]

Adrian Chis (IND.): Viseul are nevoie in acest moment de profesionalism

Adrian Chis (IND.): Viseul are nevoie in acest moment de profesionalism
I: Ce v-a facut sa va hotarati sa candidati pentru fotoliul de primar al orasului Viseu de Sus? Adrian Chis: M-am hotarat sa candidez deoarece a trecut prea mult timp de cand nu s-a mai intamplat nimic bun in orasul nostru si cred ca a sosit [Continuare]

Cornel Briscaru (USL): Nu dau pomeni electorale!

Cornel Briscaru (USL): Nu dau pomeni electorale!
Brișcaru nu se regăsește în voturile din partea celor care așteaptă pomeni electorale * PDL reprezintă cea mai mare amenințare la adresa USL-ului *  Nu are nicio slăbiciune * Are intoleranță la corupție și spagă * Nu se vede migrator [Continuare]